maandag 21 januari 2008

1e stagedag..

Mijn vorige stage heb ik bij Nijntje Pluis gehad. Hier heb ik het erg naar mijn zin gehad. Ik heb hier ook veel geleerd. Mijn tweede stage heb ik bij Kiekeboe gehad. Mijn eerste stage dag begon op Maandag 3 September 2007. Ik had er veel zin in. Ik had al een keer een paar uur mee gelopen om te kijken wat voor instelling Kiekeboe was. Mijn eerste indruk was goed. Het leek me een leuke instelling. Ik had dus veel zin om aan mijn nieuwe stage te beginnen. Natuurlijk was ik wel een beetje gespannen. De eerste dag stage is altijd spannend. Je moet kennis maken met je nieuwe stagebegeleider. Je krijgt nieuwe collega's. Je hebt andere kinderen onder je hoede. Het is dus allemaal nieuw. Ik was maandag 3 September vroeg mijn bed uit gegaan om me op te maken voor mijn eerste stage dag. Toen ik bij mijn stageplaats aankwam heb ik me voorgesteld en kennis gemaakt met mijn collega's en nieuwe begeleider. Ik werd goed ontvangen en heb meteen het een en ander gevraagd. Ook ben ik met mijn begeleider meteen afspraken gaan maken. En heb ik uitgelegd wat ik allemaal vanuit school moest doen. Mijn begeleider was hier blij mee. Ze vond het fijn te weten wat ik zoal voor school moest doen. Het gesprek verliep goed. Hier was ik blij mee. Ik vind het namelijk zelf erg fijn dat je met mensen samen werkt die open staan voor je vragen! Ondertussen heb ik ook aan de kinderen verteld wie ik was. Ik moest stage lopen op de baby groep. Dit was voor mij allemaal nieuw. Ik had nog nooit met baby's gewerkt. Dit vond ik zelf het spannendste er van. Ik was telkens bang dat ik de baby's verkeerd zou verzorgen en noem maar op. De eerste stage dag zelf verliep goed. Ik had meteen veel geleerd en veel gevraagd. Door vragen wordt je tenslotte niet dommer. Nadat ik mijn eerst stage dag erop had zitten was ik erg moe. Ik kon 's avonds wel vernemen dat ik echt wat had gedaan die dag. omdat ik zoveel nieuwe dingen had geleerd was ik vermoeid. Ik vond mijn eerste stagedag direct leuk. Ik had door mijn eerste indruk gelijk het gevoel dat mij een leuke tijd te wachten stond.

Geen opmerkingen: