maandag 21 januari 2008

Mijn mening over de kinderopvang..


Toen ik mijn vmbo diploma gehaald had, wist ik nog niet goed wat ik verder wou doen. Ik ben toen een beetje rond gaan kijken en heb testen op de computer gedaan. Ik ben toen ook bij de spw gaan kijken. Hier had ik van tevoren ook al veel informatie over gezocht. En omdat ik 2 weken snuffel stage had gehad bij een kinderdagverblijf leek mij dit best interresant. Ik ben toen voor mezelf na gaan kijken of dit iets voor mij zou zijn. Ik ben daarom bij het ROC gaan kijken en heb me laten voorlichten over de spw3 opleiding. Het sprak mij erg aan. Ik heb toen ook besloten om deze opleiding te gaan doen. Ik heb achteraf een goede keuze gemaakt. Ik vond het eerste jaar van de opleiding niet zo leuk. We hadden toen veel theorie, dit lag mij niet zo. Maar omdat ik wist dat we nog een leuke stage-tijd tegemoet zouden gaan heb ik door gezet. Nadat ik mijn toetsen had gehad van het eerste jaar stond ik redelijk goed voor mijn vakken. Ik kon daarom met een gerust hart mijn stage periode tegemoet gaan.
Ik heb er dus goed aan gedaan om deze opleiding te gaan doen. Wel ben ik mezelf erg tegen gekomen tijdens de opleiding je leert jezelf goed kennen. Ene kant vond ik het wel vervelend om mezelf zo tegen te komen. Maar aan de andere kant heb ik er veel van geleerd. Ik weet nu dat ik veel meer voor mezelf op moet komen. En niet altijd voor andere mensen klaar hoef te staan. Achteraf gezien heb ik een hele goede keuze gemaakt om de spw3 opleiding te gaan volgen. Ik zal nog veel plezier beleven tijdens mijn werk. Dat verneem ik nu al tijdens mijn stage. Ik heb het erg naar mijn zin.

Geen opmerkingen: