dinsdag 22 januari 2008

Werken op de baby groep of bij de BSO??


Mijn vorige stage heb ik stage gelopen bij de BSO groep. Dit is mij erg goed bevallen! Met de wat oudere kinderen kun je veel doen. Ze doen zelf al veel dingen alleen. Zo hoef je de kinderen geen luiers meer te verschonen of naar bed te brengen. Dit is in tegendeel bij de baby groep wel heel anders! Toen ik met mijn tweede stage begon zag ik er ene kant erg tegen op. Ik zag het namelijk niet helemaal zitten om bij de baby groep mee te draaien. Ik had zelf alleen het beeld voor me van huilende kinderen. Ik moest er niet aan denken om daar hele dagen mee te werken. Maar nadat ik van mijn eerste stage dag thuis kwam was mijn mening totaal anders geworden. Baby's huilen niet de hele dag. Mijn eerste mening was dus totaal verkeerd! Nu ik langer op de baby groep stage loop vind ik het best leuk! Wel heb ik zelf het idee dat ik op de BSO groep beter op mijn plek zit. De baby's ligt mij niet zoals de BSO groep. Het allerliefste zou ik bij de jngste peuters willen werken. Dze kinderen beginnen al een beetje met praten en ontdekken veel. Dit vind ik fijner. Bij de baby groep is het veel stiller op dat gebied. De kinderen praten niet. Ik praat wel tegen ze maar krijg geen reactie terug en dat is iets wat ik mis op de baby groep. Ik vind het veel fijner om met kinderen te werken waarvan ik een weerwoord krijg. Ik houd namelijk zelf wel van kletsen. Als ik dus zou moeten kiezen wat ik het liefst zou doen is dat denk ik wel de jongste peuters! Daarom is het wel handig dat je 2 stage plekken krijgt. Zo krijg je ook de kans om op verschillende groepen ervaring op te doen.

Geen opmerkingen: