dinsdag 22 januari 2008

Baby in bad doen..


Ik heb een kind in bad gedaan. Dit hoorde bij een van mijn opdrachten van school uit. Ik vond het wel spannend om te doen. Ik heb de kinderen al wel veel verschoond enz. maar een kind aan en uitkleden had ik nog nooit gedaan. Ik moest dit dus nu zelf gaan doen. Het leek me wel heel leuk om te doen. Ik heb me dus goed voorbereid op deze activiteit. De voorbereiding was volgens de begeleiding goed. Ze gaven mij ook een goed gevoel door te zeggen dat ze er wel bij zouden blijven. Dus als het verkeerd zou gaan was er altijd iemand bij mij. Ik ben begonnen met het kind uitkleden. Dit ging goed. Daarna mocht ik het kind in bad doen. Dit bad had ik van tevoren klaar gezet. Het kind vond het niet zo heel leuk om in bad te gaan. Het kind was moe. Omdat het kind het niet zo leuk vond heeft mijn begeleiding aangeraden om het kind haar speen te geven en speelgoed voor in bad. Toen ik haar dit gaf werd ze een stuk rustiger. Het kind wassen ging me goed af. Toen ik eenmaal bezig was vond ik het ook niet eng meer. Ik was wel blij dat het kind rustiger was geworden. Nadat ik het kind afgedroogd had moesten haar kleren weer aan. Ik heb tijdens het afdrogen en aankleden het kind haar knuffel gedaan. Ze was hierdoor mooi rustig, en kon ik het kind goed afdrogen en aankleden. Ik vond het leuk om te doen. Ik heb er veel van geleerd. Achteraf gezien was het makkelijker dan ik verwacht had.

Geen opmerkingen: