maandag 21 januari 2008

Mijn Stage in de prijzen gevallen.


'Kinderen zijn hier gelukkig en daar is 't ons om te doen'

OLDENZAAL - De op één na beste van Nederland! Het Oldenzaalse kinderopvangverblijf Kiekeboe is blij verrast met de hoge notering in de top 25 van Nederland.


Dat is de uitkomst van de Nationale Crèchetest van onder meer het blad 'Wij Jonge Ouders'. De lijst is bepaald door dertienduizend ouders die hun mening gaven over kinderdagverblijven in Nederland. De test moet een impuls geven aan de kwaliteit van de kinderopvang. Irmgard Hensen, directrice van Kiekeboe, is blij verrast.


Wanneer hoorde u het goede nieuws?"Afgelopen zaterdag. Het hoofd civiele dienst feliciteerde mij. Ik antwoordde: 'waarmee?' Prachtig, we zijn tweede van Nederland! Ik wist nota bene niet eens dat het onderzoek bestond. En dat laatste vind ik juist weer zo leuk, want we konden ons er niet op voorbereiden of rekening mee houden."


Hoe is het onderzoek tot stand gekomen?"

Ik weet er eigenlijk heel weinig van, maar wat ik zo mooi vind is dat de enquêteformulieren zijn ingevuld door ouders. Daar is dus uit gebleken hoe gelukkig de kinderen hier zijn en daar is het ons natuurlijk allemaal om te doen. De eerste prijs is behaald door een kinderopvangverblijf in Helmond, ik heb gehoord dat dat een hele kleine is."


Jullie hebben momenteel drie vestigingen, twee aan de Berkstraat, één aan de Vondellaan. Hoeveel kinderen vangen jullie op?"


Ik zou het echt niet weten, ik denk vijf- à zeshonderd. Wel weet ik dat we 95 mensen in dienst hebben, inclusief interieurverzorgsters, chauffeurs, leidinggevend personeel en natuurlijk de leidsters."


Gaan de kinderen nog van de prijs profiteren?


"Jazeker, daar zijn we nu druk mee bezig. Eén ding is zeker: de kinderen mogen zelf aan het presentje meewerken."


En volgend jaar gaat Kiekeboe voor de eerste plek?


"Nou, nee hoor. We gaan gewoon door zoals we nu bezig zijn. Dit onderzoek heeft bewezen dat we ons goed kunnen verplaatsen in kinderen en ouders en daar draait het om."

Geen opmerkingen: